
Se vam je že kdaj zgodilo, da ste med vožnjo predrli pnevmatiko? Če sodite med ljudi, ki so vozili tudi avtomobile nekoliko starejših letnikov, potem ste v takšnem primeru verjetno kar ob cesti menjali kolo. Če ste lastnik novega vozila pa obstaja možnost, da si tako ne boste mogli več pomagati.
Čedalje več je avtomobilov, ki nimajo več rezervnega kolesa. Namesto tega so opremljeni s kompletom za popravilo ali krpanje pnevmatik, ki so precej manj učinkoviti. To voznikom povečuje tveganje, da si v primeru težav s pnevmatikami ne bodo mogli več pomagati sami. Enostavno se lahko zgodi, da bodo primorani zaradi predrte pnevmatike poklicati vlečno službo.
Novejše alternative rezervnim kolesom
Komplet za krpanje pnevmatik – žal uporaben le enkrat in še to le delno učinkovit
Kaj pa sploh je komplet za krpanje pnevmatik? To je posebna tekočina, ki se uporablja kot polnilo v pločevinki, v kompletu z odgovarjajočimi priključki in 12-voltnim kompresorjem.
Kako poteka krpanje pnevmatik? Načeloma je to delo precej enostavno. Skozi ventilček se nalije polnilo in napolni pnevmatiko z zrakom. Vbrizgano polnilo bo delovalo kot lepilo, vendar bo zalepilo le manjše luknje, velikosti nekje od 5 do 6 mm. Večjih poškodb, ureznin ali presekanin s tem kompletom ne boste rešili.
Ključnoje tudi vedeti, da se lahko zgodi, da boste morali po uporabi tesnilnega kompleta pnevmatiko zavreči zaradi jedke snovi v polnilu.
Praznovozne pnevmatike – cenovno neugodne in neudobne
Kot že ime pove, so to pnevmatike, ki jih je mogoče voziti tudi, ko so prazne. Tovrstne runflat pnevmatike se nahajajo na nekaterih novejših avtomobilih, imajo ojačane boke, v notranjosti pa gumeni prstan, ki bo preprečil, da bi se prazna pnevmatika poškodovala.
S takšno pnevmatiko boste prišli vsaj do vulkanizerja. V njihov prid pa ne govori dejstvo, povezano z njihovo ceno – so namreč kar 30 odstotkov dražje od običajnih pnevmatik. Seveda je vožnja s praznimi pnevmatikami lahko izredno neudobna, pa še vulkanizerja boste ob njihovi menjavi plačali dražje.
Zakaj torej v novejših avtomobilih ni več rezervnih koles?
Kot smo lahko videli, imajo alternative rezervnih koles določene pomanjkljivosti, ki jih rezervna kolesa nimajo. Zakaj torej izginjajo iz naših vozil?
Varčevanje
Proizvajalci varčujejo s kilogrami. Rezervna pnevmatika je običajno nameščena na jeklena platišča. Teža pnevmatike, skupaj s platiščem pa znaša okoli 25 kilogramov. To je nekakšna mrtva teža, ki pa lahko vpliva na porabo goriva. Seveda se proizvajalci avtomobilov trudijo izpopolniti vozilo s čim manjšo porabo.
Prostor
Predvsem pri manjših vozilih se pozna vsak dodaten prostor v prtljažniku. Prav tako boste pri električnih vozilih težko naleteli na kompaktno rezervno kolo. Resnici na ljubo: masa električnih vozil lahko presega dve toni in to zna biti za posameznika prevelik zalogaj, sploh če nima pri roki zadosti močne dvigalke. Drugi razlog pa je tudi baterija v električnih vozilih, ki se pogosto nahaja na dnu avtomobila. Pod pokrovom prtljažnika tako, po besedah proizvajalcev, ni možno ustvariti zadosti poglobljenega prostora.
Stroški
Verjetno najpoglavitnejši razlog. Proizvajalci so si z odstranitvijo rezervnih koles zmanjšali stroške izdelave vozil. Teža rezervnega kolesa je v primerjavi s celotno težo vozila popolnoma zanemarljiva. Prihranki pri gorivu ali prevoženi razdalji z enim polnjenjem niso niti občutni. Tudi razlaga o prostoru ne zadrži, kajti prostor za rezervno kolo bi lahko našli tudi v električnih vozilih – nenazadnje slednja nimajo menjalnika in imajo manjše motorje.
Prednost rezervnih koles
Kot smo lahko ugotovili, imajo rezervna kolesa v avtomobilu več prednosti:
- Popolna mobilnost
Dejstvo je, da je edino rezervno kolo tisto, ki da zagotovilo, da kljub predrti pnevmatiki lahko nadaljujemo pot. Kot smo ugotovili, komplet za krpanje tu ne pomaga vedno.
- Nižji stroški
Cena rezervnega kolesa je nižja, kot če boste morali kupovati novo pnevmatiko v primeru krpanja z kompletom ter predvsem nižja od praznovoznih pnevmatik.
- Večkratna uporabnost
Komplet za krpanje pnevmatik je namenjen enkratnemu popravilu, nato boste potrebovali novega. Rezervno kolo pa vam je ves čas na voljo in ga lahko uporabite večkrat.
- Enostavna uporaba
Vsem, ki so vsaj nekoliko vešči, menjava pnevmatike z rezervnim kolesom ne bo predstavljala težav.
- Ekološka usmerjenost
Komplet za krpanje koles vam lahko uniči pnevmatiko tako, da jo boste morali zamenjati z novo. V primeru manjših predrtin je to škoda, kajti vulkanizer vam bo takšno pnevmatiko brez težav pokrpal in pripravil na nadaljnje vozne avanture.
Kako uporabljati rezervno kolo?
Če bi se radi vozili brez skrbi glede stanja pnevmatik oziroma ne želite zaradi predrte pnevmatike klicati vlečne službe ali koristiti asistence, potem je vsekakor smiselno, da si z nakupom rezervnega kolesa zagotovite mobilnost.
Pazite, da se rezervno kolo prilega zavorni čeljusti vašega vozila ter upoštevajte podatek o njegovi največji dovoljeni hitrosti.
Zaradi zagotavljanja varnosti je pomembno, da rezervno kolo uporabljate le na sprednji ali zadnji osi. Tako se prepreči stik z zavornimi deli ter poškodbe prenosnega ohišja. Rezervno kolo je običajno manjšega premera kot originalno, zato ga vedno namestite le na zadnji del vozila, saj so zadaj zavore manjše.
Zavedajte se, da je tudi rezervno kolo le rešitev v stiski in ni namenjeno daljši časovni uporabi. Za dolgoročno rešitev se vedno odpravite do vulkanizerja!