Predrta pnevmatika je težava, katere se želi izogniti vsak voznik. Predrtje je lahko še posebej nevarno, če se zgodi na avtocesti. Do leta 2024 bosta Michelin in General Motors na trg postavila brezzračne okolju prijazne pnevmatike.
Pnevmatika, ki se ne more predreti, naj bi bila boljša za okolje in zmanjševala nevarnost na cestah. Morda se sliši preveč dobro, da bi bilo res, ampak General Motors in Michelin sta se združila, da bi ustvarila pnevmatiko brez zraka. To naj bi se zgodilo v roku petih let. Ime pnevmatike izhaja iz besedne zveze edinstven sistem proti prebodu odpornih pnevmatik oziroma Uptis (angl. »Unique Puncture-proof Tire System«). Te pnevmatike so bile prvič predstavljene leta 2017 na vrhu za trajnostno mobilnost Movin’On. Cilj je popolna rekonstrukcija konvencionalnih koles in pnevmatik tako, da bodo popolnoma nadomestile dozdajšnji princip stika vozila s podlago. Pri General Motors konec tega leta načrtujejo preizkus pnevmatik Uptis na njihovem električnem vozilu Bolt.
Brezzračna pnevmatika ima vsestranske prednosti – pri proizvodnji se porabi manj surovin in energije, količina izrabljenh pnevmatik zaradi lukenj ali poškodb se bo zmanjšala, izginile bodo težave zaradi preveč ali premalo napolnjenih pnevmatik, ceste pa bodo postale varnejše, saj bo prišlo do manj predrtih pnevmatik. Letno se na svetu proizvede okoli 3 milijarde pnevmatik, od tega se jih nekaj milijonov predre.
Michelin se z brezzračnimi pnevmatikami ukvarja že od leta 2005. Takrat so predstavili sistem Tweel, Uptis pa predstavlja proizvodno različico Tweela. Poleg tega je Michelin leta 2014 odprl svoj 50 milijonov dolarjev vreden obrat za brezzračne pnevmatike. Trenutno se Tweel proizvaja in uporablja za vozila, ki niso namenjena prevozu potnikov – na primer v gradbeništvu in kmetijski opremi.
To je šele začetek. Pri Michelinu nameravajo uporabo razširiti na osebna vozila. Trdijo, da vožnja z brezzračnimi pnevmatikami ne bo bistveno drugačna od teh, ki jih uporabljamo sedaj. Čeprav je ideja zelo dobra, je potrebno razkriti, kakšni so stroški sistema pnevmatik in na katerih vozilih se bodo lahko uporabljale. Potrebno bo počakati še nekaj časa, da bodo stroški postali natančno znani, pnevmatike pa pogosteje uporabljene.
J. R.
Vir: https://interestingengineering.com/puncture-proof-tires-revealed-by-gm-and-michelin