Model CLS je bil prvič na očeh javnosti leta 2003 na Frankfurt International Motor Showu, takrat le kot koncept. CLS že od svojega prvega izida leta 2005 velja za njihov najbolj »šminkerski« avtomobil. Zdi se, da je narejen za filmske prizore, ko maneken izstopi iz svojega CLS-a. Na vse zadnje je bila to prva Mercedesova »fastback« luksuzna limuzina. Razen BMW-jeve kupejevske šestice, v prvih letih CLS ni imel prave konkurence. BMW serija 6 je bila takrat na voljo le s tremi vrati, CLS pa je ponujal 5-vratno limuzino, kar mu je omogočalo monopol na trgu. Šele 5 let kasneje sta na trg prišla Audijeva sedmica in BMW-jeva nova verzija šestice, kateri sta obe ponujali 5 vrat. Se pa Mercedes vselej lahko pohvali z zavidljivo številko prodaje CLSov. Med letoma 2005 in 2017 (prvi dve generaciji) je bilo prodanih kar 375.000 primerkov.
 

Vir: fanmercedesbenz.com

Tretja generacije te prestižne limuzine je bila predstavljena na avto salonu v Los Angelesu novembra lani. To je bil Mercedesov novi hit, saj je takoj požel ogromno hvale. Ljubitelji hvalijo vsako oblino nastalo pod vodstvom našega Roberta Lešnika, glavnega pri modeliranju Mercedesov. Z novim CLS-om pa je Mercedes svetu pokazal svojo novo AMG linijo. AMG 53 je nova Mercedesova linija, za katero pa se ljudje sprašujejo, ali so to »tapravi AMG-ji«. Namreč do sedaj smo pri sodobnejših avtomobilih poznali 63 in pa 65 AMG linije, katere so krasili ogromni Mercedesovi motorji z 8 ali 12 valji (če pozabimo na A45 in CLA45 AMG, katera sta bila oborožena z »navitimi« 2.0 motorji ter na ne tako dobro sprejeto AMG43 linijo). Zadnje čase pa je celotna avtomobilska industrija v trendu »down sizeinga«, kar pomeni, da vsi proizvajalci strmijo k razvoju manjših motorjev, posledično k zmanjševanju porabe goriva. Posledic tega smo že deležni saj kmalu ne bo več moč kupiti avtomobila brez turbo-pomnilnika, kar manjšim motorjem omogoča večje zmogljivosti.

Tako novi CLS prihaja na trg v letošnjem letu. Na voljo naj nam bi bil CLS 350 s linijskim štiri-valjnikom. Seveda bo motor poganjal bencin, prostornina motorja pa naj bi bila le dva litra. Motor nadomešča V6 motor iz prejšnega modela. Mercedesovi inžinirji pa se lahko pohvalijo z izhodno močjo kar 300 konjskih moči. Močnejšo različico pa poganja novi 3-literski linijski 6-valjnik, ki nadomešča V8 motorje prejšnjih let. Prav tako, motor ni izgubil na moči, le pridobil je na porabi goriva. Oba motorja naj bi omogočala tišjo in lepšo vožnjo novega CLS-a, zagotavljala pa naj bi odlično odzivnost stopalke za plin. Govori se tudi o hibridni različici, vendar točnih podatkov pri Mercedesu še niso razkrili. Pogonski sklop dopolnjuje 9-stopenski avtomatski menjalnik, ki sliši na ime 9G-tronic, kateri pa ni novost, saj ga uporabljata že S in E klasi.
 

Vir: mercedes-benz.com

Naj se vrnemo k AMG-jevski različici CLS-a. Tu bodo kupci imeli na izbiro dva modela. Že prej omenjenega AMG 43 ter povsem novega AMG 53. Prvega poganja že poznani V6 motor s 367 »konjskimi močmi«, novega pa i6 (vrstni 6-vlajnik) s 435 »konjskimi močmi«, kar naj bi s kombinacijo 4-kolesnega pogona avtomobilu omogočalo izstrelitev od 0 do 100 km/h v le 4.5 sekunde. Mercedes pravi, da je nova paleta AMG-jev namenjena večjemu številu kupcev in da je bolj »civilizirana«, kar pomeni da bo AMG 53 lahko vozila še tako neizkušena in boječa oseba, ne da bi se zavedala vse moči, ki jo avtomobil premor

Ta kupejevska limuzina nam bo postregla z več voznimi programi, katere že poznamo. Aktivno zračno vzmetenje ter menjalnik se bosta povsem prilagajala izbranemu programu vožnje. Naj bo to prijetna vožnja po podeželju ali pa športno preganjanje po stezi.
 

Vir: mercedes-benz.ca

Kot pri vsakem Mercedesovem modelu pa bo tudi pri novem CLS-u možno izbirati med celo goro dodatne opreme. Notranjost in dodatke za doplačilo že poznamo iz modelov E in S, nov naj bi bil  3D visoko-kakovosten zvočni sistem, kateri ponuja zvočnike tudi na stropu vozila. Ta »majhen« dodatek pa bo kupca stal dodatnih 4.900€. Dobra stvar pa je, da bo že osnovni model vseboval nov Mercedesov volan, kateri večini kupcev izgleda več kot odlično, s katerega pa je možno opravljati več ali manj vse funkcije avtomobila.

Če potegnemo črto je Mercedes ustvaril pravo mojstrovino. Oblika in izgled je sicer stvar posameznika, vendar menim, da bo avtomobil všeč večini ljudi in potencialnih kupcev. Če izgled kombiniramo z kvaliteto, ki jo novi CLS ponuja ter zmogljivostmi dobimo težko premagljivo kombinacijo. Audi in BMW bosta imela več kot le težko delo, da bosta na trg spravila konkurenčen avtomobil.

 

N. P.

 

Viri: http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/The-new-Mercedes-AMG-53-series-models-of-the-CLS-E-Class-Coup-and-E-Class-Cabriolet.xhtml?oid=32791034

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_6_Series_(E63)

https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A7

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_CLS-Class

Komentarji