Ferrari je ena najbolj znanih in najbolj priljubljenih znamk avtomobilov na svetu. Ima dolgo fascinantno zgodovino in je danes sanjski avtomobil za številne ljudi po vsem svetu. Ferrari je leta 1939 iz dirkaške divizije Alfa Romeo Avio Costruzioni ustanovil Enzo Ferrari. Zavezniki so tovarno med 2. svetovno bombardirali, vendar je bila ponovno zgrajena. Za vas smo zbrali dejstva o italijanskem proizvajalcu športnih avtomobilov, katerih zagotovo ne poznate vseh.

Avtomobili niso edini vir prihodkov

Ferrari je najbolj znan po svojih avtomobilih. Vendar to ni edini vir dohodka. Ferrari tako kot mnoge druge blagovne znamke, prodaja najrazličnejše izdelke. Tako lahko najdemo 30 butičnih trgovin po celem svetu, kjer Ferrari prodaja oblačila, igrače in drugo.

Niso vsi Ferrariji rdeče barve

Ko slišite ime Ferrari, je verjetno ena prvih stvari, ki vam pride na pamet, rdeča barva. Uradno imenovana “dirkaško rdeča” (angl. “racing red”) je barva, ki jo je izbrala dirkalna ekipa Ferrari in je redno izbrana barva, kadarkoli se ti avtomobili prikazujejo v filmih. Pravzaprav je to bila uradna barva, ki jo je Mednarodna avtomobilska zveza FIA v zgodnjih letih avtomobilskih dirk dodelila vsem dirkalnikom, ki so tekmovali za Grand Prix Italije. Vendar lahko Ferrarija dobite v različnih barvah – črni, zeleni, beli, srebrni … Kljub temu se večina ljudi pogosto odloči za znamenito rdečo.

Ford je skoraj kupil Ferrari

Ker je Ferrari izjemno uspešna blagovna znamka, so jo poskusili odkupiti številni tekmeci. Eno takih podjetij je bilo Ford, ki je leta 1963 Enzu Ferrariju ponudilo približno 18 milijonov dolarjev (danes bi to znašalo več kot 150 milijonov dolarjev). Enzo je ponudbo po dolgotrajnih pogajanjih zavrnil. Danes je Ferrari v večinski lasti Fiata. Ta ima 90-odstotni delež.

Michael Schumacher je bil pri Ferrariju najbolje plačani športnik na svetu

Ko je Michael Schumacher dirkal za Ferrari, je bil najbolj plačan športnik vseh časov. Imel je zelo dolgo in uspešno dirkaško kariero. Pri Ferrariju so njegov talent cenili in ga tudi ustrezno plačali. To je bila za proizvajalca športnih avtomobilov dobra investicija. “Schumi” je z ekipo osvojil sedem svetovnih prvenstev Formule 1.

Enzo Ferrari ni rad potoval

Kljub svojim spretnostim pri gradnji vozil Enzo Ferrari ni bil ravno navdušen nad potovanji. Svoj dom in pisarno v Modeni in Maranellu je le redko zapustil. Pravzaprav je bil klavstrofobičen in je sovražil potovanje z letali in dvigali.

Ferrari F40 je bil zadnji, katerega je Enzo osebno odobril

Ikonični F40 je bil zadnji model, ki je prejel osebno odobritev Enza Ferrarija. Ta športni avtomobil s pogonom na zadnja kolesa je bil izdelan v poznih 80. letih prejšnjega stoletja. F40 je bil naslednik 288 GTO in je bil zasnovan za praznovanje 40-letnice Ferrarija. Proizvedli so jih samo 400 in vsak izmed njih je bil prodan za 400.000 dolarjev.

Enzo je bil vojni veteran

Enzo ni bil samo oblikovalec avtomobilov, ampak se je v času 1. svetovne vojne boril za 3. gorski topniški polk italijanske vojske. Kot vemo, je preživel vojno, a je bil skoraj ubit zaradi hudega izbruha gripe, ki je pustošila po Evropi. Ta epidemija je na žalost zahtevala življenja njegovega brata in očeta.

Ferrari je ena izmed svetovno najbolj prepoznavnih znamk

Blagovna znamka je bistveni element vsakega uspešnega posla. Kot kaže, je bil Ferrari mojster te prakse, saj je ena izmed najbolj prepoznavnih blagovnih znamk na svetu. Zaradi prepoznavnosti se ga pogosto uvršča poleg Disney-ja, Hollywood-a in Coca Cole.

Proizvodnja je bila namenoma omejena

Ferrari je poskušal omejiti proizvodnjo, da bi preprečil, da bi bil trg nasičen z njihovimi avtomobili. Predsednik Luca di Cordera Montezemolo je dejal, da je ekskluzivnost Ferrarija bistvenega pomena za znamko. Odločil se je, da podjetje proizvede manj avtomobilov, saj jih bo v nasprotnem primeru na trgu preveč. A to ni trajalo dolgo. Leta 2014 ga je zamenjal Sergio Marchionne, ki je razmišljal popolnoma drugače. Proizvodnjo je povečal na 7.200 enot na leto z načrti, da bo ta sčasoma povečana na 10.000 na leto.

J. R.

Vir: Interesting Engineering

Komentarji