Škandal o Volkswagnovem prilagajanju emisij je skoraj ubil prodajo dizelskih avtomobilov. Pri proizvajalcu avtomobilov iz Wolfsburga pravijo, da se dizelski motorji vračajo.
Prodaja Volkswagnovih avtomobilov z dizelskimi motorji je leta v Nemčiji močno upadla, ko so v podjetju leta 2015 priznali, da so pri testu emisij goljufali. Njihova prodaja pa je v porastu – v letu 2017 je dizelske motorje imelo 39 % prodanih vozil znamke VW, lani pa kar 43 % (električnih vozil pa je bilo le 1 %). Delež teh vozil počasi narašča, glede na trenutno politiko v avtomobilski industriji pa se bo težko vrnil na skoraj polovico (49 % v letu 2015 pred afero).
Volkswagen je priznal, da je goljufal pri testu emisij. Zaradi določenih zahtev o čistejšem zraku je programska oprema emisije prikazala manj škodljive kot so bile v resnici. Afera je spodbudila mesta in države širom sveta, da so prepovedale uporabo dizlov starejših generacij. V drugem največjem nemškem mestu – Hamburgu so nekatere starejše dizle prepovedali lani.
Novi dizelski avtomobili morajo zadostovati novim EU standardom. S temi želi Evropska unija zmanjšati količino proizvedenih dušikovih oksidov in majhnih trdnih delcev. S svojimi smernicami želi EU do leta 2030 emisije ogljikovega dioksida zmanjšati za 37,5 %. To dejstvo je v prid dizelskim motorjem, saj v primerjavi z bencinskimi na kilometer porabijo manj goriva.
Christian Stadler, profesor na poslovni šoli Warwick (angl. »Warwick Business School«) je dejal, da dizel primernejši za mnogo Nemcev. Meni, da so ti avtomobili primernejši za ljudi, ki za dnevne migracije porabijo eno uro ali več. Kljub manjšim emisijam ogljikovega dioksida pa so emisije dušikovih oksidov večje, kar bo verjetno zmanjšalo priljubljenost dizlov.
Pred afero je Volkswagen investiral veliko v razvoj tehnologije dizlov, zaradi tega sedaj pri razvoju električnih in hibridnih vozil zaostaja za konkurenco. Zadnja tri leta je VW porabil, da je ponovno pridobil zaupanje potencialnih kupcev. Promovirati je začel svoje »čiste« dizle, kateri naj bi proizvedli 15 % manj ogljikovega dioksida kot avtomobili z bencinskimi motorji. Prav tako subvencionirajo stroške naknadnega opremljanja starejših dizelskih vozil s sistemi za filtriranje emisij.
Tudi pri Daimlerju, kjer proizvajajo avtomobile Mercedes-Benz verjamejo, da bodo dizli v avtomobilski industriji v prihodnosti še imeli pomembno vlogo prav zaradi manjših emisij CO2. Čeprav Daimler podatke o prodaji glede na vrsto motorjev ne objavlja pa je eden izmed predstavnikov podjetja zatrdil, da je v mnogih evropskih državah več kot polovica vozil Mercedes opremljenih z dizelskim motorjem.
Kljub promociji in popustom VW-ja se število dizlov v Evropi zmanjšuje. Če primerjamo leti 2017 in 2018, je prodaja dizlov upadla za 18 %. Dokler električna vozila ne postanejo bolj široko dostopna, bo Volkswagen še naprej promoviral tudi dizle. Dandanes se veliko govori o električnih vozilih, vendar si le malo ljudi lahko privošči avtomobil, katerega poganjajo elektromotorji. Slabost električnih vozil se pojavi pri daljšem potovanju; praktična niso tudi zaradi tega, ker tehnologija in infrastruktura še nista dovolj razvita.
J. R.
Vir: https://edition.cnn.com/2019/01/30/business/diesel-volkswagen-sales/index.html