Projekt Bloodhound je prestal številne preizkušnje. Rešitelj projekta Ian Warhurst trdi, da projekt želi doseči nekaj neznanega, nekaj, kar do zdaj ni storil še nihče. Ko Warhurst tako navdušeno govori o ponovnem zagonu projekta, sprva ne bi verjeli, da je po izobrazbi inženir strojništva. Človek njegove stroke se še posebej zaveda vseh izzivov, ki čakajo na ta projekt.

Ian Warhurst se je pred malo več kot enim letom spraševal, kaj početi v svojem življenju. Svoje podjetje za proizvodnjo delov turbopolnilnikov je prodal ameriški korporaciji in se pri 49 letih znašel dovolj bogat, da mu ni bilo več treba delati. Sporočilo njegovega najstarejšega sina je to spremenilo. Sin Charlie se je pošalil in vprašal očeta, zakaj ne bi kupil projekta Bloodound, saj je ta bil naprodaj. Njegov oče je že dolgo vedel za ta projekt, ki želi postaviti nov hitrostni rekord na kopnem. V preteklosti je spremljal tudi Thrust SSC, ki je v letu 1997 postavil najvišjo hitrost na kopnem (približno 1228 km/h), ki velja še danes.

Projekt Bloodhound obstaja več kot 10 let, vendar je v letu 2018 zmanjkalo denarja. Do takrat je dirkalnik prestal le začetne preizkušnje, testiran je bil do hitrosti približno 300 km/h. Warhurst je bil presenečen, da se projektu bliža konec. Razmišljal je, če projektu lahko pomaga. Ni vedel, kaj bi počel v življenju, na banki pa je imel veliko denarja … Le 10 mesecev kasneje je bil priča novemu testiranju Bloodhounda, ki je postal 6. vozilo, ki je preseglo hitrost 600 mph (965 km/h). Warhurst je v nekaj tednih postal lastnik Bloodhounda in rešil projekt, ki bi bil v nasprotnem primeru ukinjen, nekatere njegove dele pa bi prodali vojski. Pri ponovnem zagonu projekta ga čaka veliko dela. Kot lastnik projekta ne bo samo spremljal njegovega delovanja, temveč bo moral sodelovati pri njegovem ponovnem zagonu. Večina strokovnjakov in sponzorjev, ki so bili del projekta že od začetka, je projekt pred bankrotom zapustilo.

Warhurst je projekt skrbno načrtoval in ni nastavil previsokih ciljev. Namesto 1000 mph (1609 km/h) se je odločil, da želi najprej doseči nekoliko bolj realno hitrost – 850 mph (1368 km/h). Pri testu do 300 km/h so uporabljali pnevmatike iz gume, zdaj pa jih je zamenjal aluminij. Čeprav so kolesa aluminijasta, so pri visoki hitrosti (nad 800 km/h) primerna za uporabo. Motor, ki poganja Bloodhounda, ima približno 54.000 konjskih moči. S tem motorjem je Bloodhound pospešil z 80 na 480 km/h v 13 sekundah. Na preizkusu v puščavi v Južni Afriki 16. novembra je Bloodhound presegel mejo 1000 km/h. Dosegel je 1010 km/h in presegel mejo, ki jo je postavila ekipa. Po uspešnem testu se je ekipa projekta vrnila v Veliko Britanijo. Dirkalnik morajo nadgraditi, saj ta potrebuje večjo potisno silo, da bi presegel 1228 km/h. Če bo vse šlo po načrtih, se bo Bloodhound leta 2021 vrnil v južnoafriško puščavo in presegel hitrost 1000 mph (1609 km/h).

Vir: Motortrend

J. R.

Komentarji