21. julija bosta v kinematografe prišla filma iz dveh nasprotnih si bregov. Barbie je fantazijska komedija, delo še ne 40-letne Grete Gerwig, ki ga bodo upodobili renomirani igralci kot so: Margot Robbie, Ryan Gosling in Will Ferell. Na drugi strani pa imamo biografski triler, produkt Christopherja Nolana in še ene odlične zasedbe: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon in Robert Downey Jr. Zakaj sta dva filma, ki kotirata zelo visoko, namerno uperjena drug proti drugemu, kateri od njiju bo imel uspešnejši tisti usodni petek, kdo bo na koncu zaslužil več?

Ne glede na to, kako zabavno je postaviti Barbie in Oppenheimerja drug proti drugemu, bo na velikem platnu in med občinstvom prostor za oba. Vendar pa neposredna primerjava med obema ustvarja zanimiv spopad filmskih teorij in razumevanja tega, kaj je privlačno za ameriško občinstvo, še posebej v obdobju, ko se razdvajanje in nasprotja povečujejo. Ker se oba filma ukvarjata s tem, kako živeti smiselno življenje, bodisi z razmišljanjem o lastni smrtnosti ali pa z raziskovanjem posledic atomskega orožja, lahko priljubljenost enega filma ali drugega odraža, s katerimi od teh družbenih tesnob se občinstvo bolj ukvarja.

Pri Barbie gre za zabaven film, ki je dostopen vsem, ne glede na to, ali si se kot otrok igral z barbikami ali pa ne. Po drugi strani pa je Nolan znan po svojih strogih filmskih načelih in je stereotipni sodobni avtor, ki ustvarja zelo temačne in miselno zahtevne filme.

Poleg kulturnih sporočil, ki jih prinaša duel Barbie vs Oppenheimer, obstajajo tudi strokovne posledice tega spopada, saj je Oppenheimer Nolanov prvi film za Universal Pictures in prvi film po Mementu, ki ni bil ustvarjen za Warner Bros. Do ločitve z Warner Bros je prišlo, ker Nolan ni bil zadovoljen z njihovimi načrti  za izdajo filmov leta 2021 v kinematografih in prek storitve HBO Max. Nolan je v izjavi za The Hollywood Reporter dejal, da so nekateri najpomembnejši filmski ustvarjalci in najpomembnejše filmske zvezde šli spat z mislijo, da delajo za največji filmski studio,  zbudili pa se s spoznanjem, da delajo za najslabšega. Očitno si pri  Warner Bros-u prizadevajo, da bi se Nolan vrnil v njihov studio, a hkrati studio izdaja Barbie (Warner Bros) v neposredni konkurenci z Oppenheimerjem (Universal Pictures), kar ustvarja mešana sporočila za Nolana in širno javnost. Zato bi lahko spopad Barbie vs Oppenheimer na čuden način vplival tudi na napredovanje Nolanove profesionalne prihodnosti in na to, s kom bo sodeloval.

 

 

Komentarji