Porsche je v sredo navsezadnje predstavil svoje prvo popolnoma električno vozilo. Po štirih letih konceptov, sprememb imena, vohunskih posnetkov in uhajanja informacij o štirivratnem EV-ju je nemški proizvajalec razkril proizvodno različico električnega športnega avtomobila Taycan. Njegova cena se začne pri 136.000 €.

Ko je bil leta 2015 razglašen za konceptni avtomobil, je bil sprva poimenovan Misija E. Taycan-a bodo proizvajali v dveh različicah: Taycan Turbo in Taycan Turbo S. Oba bosta imela pogon na vsa kolesa in obema bo uspel pospešek do 100 km/h v treh sekundah ali manj. Različicama Turbo in Turbo S bo v prihodnosti sledilo še več. Verjetno bo to verzija s pogonom na zadnja kolesa in manjšo močjo. Porsche razdalje, ki jo lahko prepotuje njegov prvi EV še ni delil z javnostjo. Sklepamo lahko, da bo ta okoli 450 kilometrov, kar naj bi dosegala vozila v višjem cenovnem razredu. Oba začetna Taycan-a bosta uporabljala dvojni elektromotor z močjo 616 konjskih moči. Taycan Turbo bo v posebnem načinu hitrega zagona “launch control” ustvaril 670 konjskih moči, medtem ko bo lahko Turbo S v tem načinu dosegel 750 konjskih moči. Rezultat tega je, da lahko Taycan Turbo do 100 km/h pospeši v treh sekundah, medtem ko bo Turbo S to hitrost dosegel v 2,6 sekunde. Elektromotor bo poganjala baterija s kapaciteto 93 kWh in maso 630 kg, kar je le nekaj kilogramov lažje od trenutne različice Teslinega modela X SUV in nekaj deset kilogramov težje kot pri Tesli model S.

Prvi avtomobili Porsche Taycan bodo nekoliko dražji od Tesle vendar bodo v koraku z vrhunskimi avtomobili proizvajalca iz Silicijeve doline. Taycan bo dosegel najvišjo hitrost 259 km/h, medtem ko Tesla model S in X (zahvaljujoč novi nedavni posodobitvi programske opreme) dosežeta hitrost 262 km/h. Porsche izpostavlja tudi Taycan-ovo sposobnost, da večkrat pospeši z mesta, ne da bi se pri tem pregrela baterija, neka, čemur nekateri sodobni EV-ji niso kos. Polnjenje baterije od 5 do 80 odstotkov je mogoče v 23 minutah, če se vozilo priklopi na polnilnik, ki polni pri 270 kW, Porsche med drugim obljublja polnilne postaje do 350 kW.

Te podrobnosti pomagajo izoblikovati sliko o Taycan-u. Ta bo imel običajno Porschejevo notranjost. Kupci podobnih avtomobilov morajo po navadi žrtvovati nekaj udobja, vendar Porsche obljublja, da bodo kupci Taycana z globokim žepom dobili prihodnjo različico kabine, po kateri so znani luksuzni športni avtomobili tega podjetja. Porsche je povedal, da želi ustvariti Taycan-a s ceno pod 90.000 €, vendar tudi v tem primeru avtomobil ne bo dosegel širših množic.

J. R.

Vir: the Verge

Komentarji