Ljudje so v preteklosti ustvarili osupljive zgradbe in mostove, način gradnje nekaterih je še zdaj nepojasnjen. V današnjem času pa se zaradi tehnološkega napredka močno povečuje število arhitekturnih čudežev. Dosežki ustvarjalnih inženirjev se zapišejo v človeško zgodovino. Sedem čudes je stoletja očaralo ljudi. Oglejmo si nekaj čudes sodobnega sveta, ki danes v gradbeništvu premikajo meje.

  1. Capital Gate (»poševni stolp«)

Ta stavba je drugače znana kot poševni stolp v Abu-Dhabiju. V Guinnessovi knjigi rekordov je zapisana kot stavba, ki se nagiba najdlje. Capital Gate je visok 160 metrov in ima 35 nadstropij. Stavba je nagnjena na zahod za impresivnih 18 stopinj. To je skoraj štirikrat več kot poševni stolp v Pisi. Gradnja stolpa se je začela letu 2007 in je trajala 5 let. Ogrodje predstavlja mreža iz jekla, stavba pa se nahaja na vrhu 7 metrov globoke betonske podlage. V središču stavbe je uporabljena posebna zasnova za preprečevanje velike sile, ki jo ustvarja nagib objekta.

  1. Tunel Laerdal

Hitre prometne povezave so v sodobni družbi nujne in omogočajo razvoj območij, ki jih povezujejo. Težava pri prometnih povezavah se je pojavila v zahodnem delu Norveške, kjer so bile na voljo le ozke ceste, kar ni zadostovalo za dobro povezavo s preostalim delom države. Vlada se je odločila izboljšati povezavo in v okviru tega je bil zgrajen 24,5 kilometrski tunel, ki povezuje Aurland in Laerdal. To je trenutno najdaljši cestni tunel in se zaradi svojih izrednih značilnosti šteje za gradbeno čudo. Zgrajen je bil med leti 1995 in 2000, njegova cena je znašala 1,1 milijarde evrov. Potovanje skozenj traja približno 20 minut. Da vožnja skozi tunel ni preveč monotona, so bile dodane posebne oblikovalske značilnosti (majhni in nežni zavoji).

  1. Most Øresund

Ta izvrsten gradbeni dosežek povezuje Kopenhagen, glavno mesto Danske z Malmöjem, mestom na Švedskem. Na tem 16-kilometrskem odseku se nahaja 8-kilometrski kabelski most, ki preide v tunel na umetnem otoku Paberholm, ta tunel se nadaljuje še 4 km. Dvotirna železnica in dvopasovna cesta so nastale kot sodelovanje obeh držav. Potovanje med mesti se je skrajšalo na 35 minut.

  1. Veliki hadronski trkalnik (angl. »Large Hadron Collider«)

Veliki hadronski trkalnik ali LHC je zelo pomemben za doseganje znanstvenih napredkov. Da svet lažje razumemo, smo material začeli proučevati na najbolj osnovnem nivoju. Proučevanje zelo majhnih delcev zahteva zelo veliko orodje. Struktura je zgrajena približno 100 metrov pod zemljo v bližini Ženeve, znanstveni instrument pa je tako velik, da se razteza med Švico in Francijo. Obseg predora, v katerem izvajajo preizkuse, znaša 27 km, njegova teža je 50.000 ton.

  1. Predor pod Rokavskim prelivom

Ta predor, ki je dolg 50,5 km, povezuje Francijo in Združeno kraljestvo. Je eden izmed zahtevnejših gradbenih projektov. Čeprav je drugi najdaljši predor na svetu, ima najdaljši odsek speljan pod morskim dnom. Predor od leta 1994 omogoča železniško povezavo. Njegova gradnja je trajala 6 let.

  1. Delta Works

Delta Works je projekt, ki dokazuje veščine in iznajdljivost inženirjev. Gre za skupek jezov, nevihtnih pregrad, zapornic in nasipov, ki ščitijo vse nizko ležeče predele Nizozemske. Ta območja so pod morsko gladino in potrebujejo precejšnjo zaščito pred poplavami. Delta Works ščiti te regije pred morjem in je projekt, ki je bil izpeljan pravočasno, saj smo zaradi globalnega segrevanja lahko vedno bolj zaskrbljeni.

  1. Panamski prekop

Panamski prekop je sijajen podvig, ki povezuje Tihi in Atlantski ocean. Razdalja med New Yorkom in San Franciscom je z njegovo pomočjo bistveno krajša, zmanjšala se iz približno 19.000 km na 6.500 km. Ladjam tako ni bilo treba več potovati okoli Južne Amerike. Odprt je bil leta 1914 in meri 82 km.

J. R.

Vir: https://interestingengineering.com/seen-the-seven-wonders-of-old-meet-their-younger-siblings

Komentarji