V zadnjem mesecu prejšnjega leta je po svetu odjeknila novica, da je Apple prodal precej manj iPhonov, kot so pričakovali, temu pa je sledil precej velik padec vrednosti njihovih delnic. Po tem ko je pred nekaj tedni glavni izvršni direktor Appla Tim Cook obvestil vse lastnike delnic o slabši uspešnosti prodaje, se je v zelo podobni kaši znašel tudi njihov največji tekmec – Samsung.

Kako resne so težave in ali se pojavljajo zgolj v velikem dvojcu?
Samsung je v predzadnjem kvartalu prejšnjega leta posloval z rekordnimi dobički, a se je kljub temu v zadnjem kvartalu lanskega leta vse obrnilo – v začetku meseca (kmalu po Applu) so tudi pri Samsungu izdali opozorilo, da bo dobiček manjši od predvidenega, manjši celo od lanskoletnega dobička v istem časovnem obdobju – od prodaje naj bi zaslužili kar 11% manj kot v istem obdobju lani, operativni dobiček pa naj bi bil predvidoma za 29% manjši.

Po Samsungu se je oglasil sicer še v industriji pametnih telefonov pasivno-agresivni LG, ki je prav tako napovedal, da pričakuje padec operativnega dobička za kar 80% glede na isto obdobje lani.

Tako Samsungove kot LG-jeve napovedi so šokirale analitike in investitorje, saj so vsi pričakovali rast profita – Samsung je na reakcijo le-teh odgovoril, da podjetje po navadi bolj podrobno ne razpravlja o svoji uspešnosti, dokler v rokah nimajo dokončnih podatkov o dobičkih.

Zakaj tudi Samsung, saj vendar ne prodajajo samo dragih telefonov?
Samsung je veliko podjetje, ki poleg gospodinjskih aparatov, pametnih telefonov in računalnikov prodaja tudi mnoge komponente za le-te, tako da so Samsungovi dobički delno odvisni tudi od njihove uspešnosti na trgu komponent, kot so npr. SSD diski ali pomnilniki visoke kvalitete in seveda temu primerne cene.

Kot poglavitni razlog za Samsungovo krizo se še vedno smatra stagniranje povpraševanja po mobilnih telefonih ter nezmožnost konkuriranja Huaweiju in Xiaomiju na Kitajskem, kar je delno prizadelo tudi Apple in LG. Drugi razlog za Samsungovo neuspešnost je presenetljivo slabše povpraševanje po njihovih pomnilnikih za strežnike in mobilnih dinamičnih pomnilnikih (DRAM-u) – pomnilnik je namreč v začetku prejšnjega leta bil tisti, ki je Samsungu koval največ dobička.

Kako bodo rešili krizo?
Pri Samsungu pričakujejo, da se bo povpraševanje po njihovih pomnilnikih zopet dvignilo v drugi polovici leta, poleg tega pa računajo, da bodo 5G in zložljivi pametni telefoni izboljšali njihovo pozicijo na trgu. Zanašajo se tudi na nadaljnjo rast prodaje OLED zaslonov za pametne mobilne telefone, ki veljajo za najbolj kvalitetne OLED zaslone na svetu.

Proizvajalce pametnih telefonov brez novih inovacij, ki bi radikalno spremenile naš pogled na pametne mobilne telefone ali njihovo funkcionalnost bo v prihodnjih letih čakalo skoraj da »Sizifovo delo«, v kolikor si želijo enako velikega dobička, kot v prejšnjih letih. Samsung že obljublja inovacijo, medtem ko Apple skrivnostno preusmerja svoj kapital v razvoj storitev. Komu bo letos uspelo ohraniti dobičke s tem, ko bodo navdušili svet?

A. K.

Komentarji