Na trgu pametnih mobilnih telefonov kraljujeta Applov iOS in Googlov Android. Apple je prvi začel revolucijo na področju mobilnih telefonov leta 2007 z iPhonom z iPhone OSom, ki so ga kasneje preimenovali v iOS. V vojno za prevlado nad trgom pametnih mobilnih telefonov je dobro leto za Applom vstopil Google s svojim operacijskim sistemom Android, ki ga sedaj uporablja že čez dve milijardi uporabnikov. Poglejmo, kaj so skupne točke teh dveh operacijskih sistemov in kje se razhajata.
 

Cena

Apple je edini proizvajalec telefonov s sistemom iOS, torej ima iOS dominanco predvsem na trgu dražjih in bolj zmogljivih pametnih telefonov, medtem ko je Android odprtokodni operacijski sistem in je na voljo vsem proizvajalcem pametnih mobilnih naprav, ki pa seveda prodajajo tako zmogljive kot tudi denarnici bolj prijazne pametne telefone. To je tudi eden izmed glavnih vzrokov za večjo procentualno zastopanost Androida na trgu pametnih telefonov, predvsem v državah v razvoju, kot je npr. Indija.
Očitno je torej, da pripada zmaga v tej kategoriji Androidu.
 

Aplikacije

Vir: rst-it.com

Četudi morda število aplikacij v App Storu in Google Play Storu ni pravo merilo, si vseeno poglejmo številke; v trgovini Google Play je na voljo okoli 2.8 milijona aplikacij, v App Storu pa 2.2 milijona. Že od nekdaj velja za splošno znano, da so bile aplikacije praviloma prej na voljo v App Storu, poleg tega pa so bile tudi kvalitetnejše. Veljavnost trenda lahko na primer dokažemo na primeru Fortnite Battle Royala – sicer zelo popularne računalniške igrice, ki so jo razvijalci dodali le v App Store.

Sicer je v trgovini Google Play na voljo več brezplačnih aplikacij, poleg tega pa je za Android na voljo tudi več drugih trgovin z aplikacijami, možno je tudi zelo enostavno »sideloadanje« aplikacij, ki jih uporabniki ne pridobijo iz trgovin.

Toda kljub vsej fleksibilnosti Androida je pomembnejša kvaliteta aplikacij, torej zmaga v kategoriji aplikacij Apple!
 

Prilagoditev

Kot že omenjeno, je Android odprtokodni sistem, kar pomeni, da ga lahko proizvajalci mobilnih telefonov enostavno prilagodijo svojim željam. To je sicer včasih zelo moteče, saj lahko nekatere prilagoditve vplivajo tako na delovanje telefona, kot tudi na možnosti prilagoditve uporabnika samega. Na srečo obstajajo tudi proizvajalci, ki Androida sploh ne spreminjajo, ali pa ga spremenijo le minimalno (to so npr. Google sam, OnePlus, Nokia).

iOS na drugi strani ni odprtokodni sistem in je zato tudi bolj varen, seveda pa to pomeni, da ga lahko prilagaja le uporabnik, poleg tega so možnosti prilagoditve zelo okrnjene, še posebej kar se tiče domačega zaslona, ki je na konkurenčni platformi dosti bolj prilagodljiv (launcherji).

Če si želite prilagoditi svoj telefon do potankosti po svojih željah, Android gladko zmaga. Razumljivo je seveda tudi, da se nekateri uporabniki ne želijo pretirano ukvarjati s tem, v tem primeru pa zmaga pripada Applu.
 

Nadgradnje in podpora

Apple je znan po svoji obsežni podpori tudi za starejše mobilne telefone, navkljub nedavnim odkritjem, da so namenoma poskušali upočasniti starejše naprave. Ko je nadgradnja za iOS na voljo, jo lahko uporabnik takoj namesti.

Na napravah s sistemom Android pa je stvar malo bolj zakomplicirana, saj so nadgradnje za posamezno napravo na voljo, ko se tako odloči proizvajalec sam, ki morda želi spremeniti del kode osnovne nadgradnje, da bo kompatibilna z njihovimi predhodnimi modifikacijami sistema. To lahko pripelje do velikih zamud ali celo lažnih obljub o nadgradnjah, še posebej pri proizvajalcih poceni mobilnih telefonov.

Apple torej bolje skrbi za nadgradnje svojih telefonov, saj ima tudi popolni nadzor nad svojimi telefoni.
 

Varnost

Pri varnosti glavno vlogo igra odprtost oziroma zaprtost sistema, pa tudi možnosti namestitve aplikacij sumljivega izvora – v aplikacijah, ki jih je možno »sideloadati« (direktno namestiti mimo trgovine Google Play), se lahko hitro znajdejo virusi. Prav tako odprtokodnost Androida ne pripomore precej k varnosti, saj lahko deli operacijskega sistema zaidejo v napačne roke, ki lahko kasneje hitro najdejo šibke točke, ki se jih da napasti, za piko na i pa lahko dodamo še pošiljanje osebnih podatkov proizvajalcu telefona, ki ima lahko zahvaljujoč odprtosti sistema monopol nad podatki uporabnikov, hkrati pa njihove podatke pobere še Google.

Na iOSu je zgodba malo drugačna – sistem je zaprt in je vanj zelo težko vdreti, saj se na telefon ne da namestiti aplikacij drugače, kot iz App Stora, v katerega aplikacije sploh ne morejo priti, če ne ustrezajo Applovim kriterijem za kvaliteto in varnost. Aplikacije je sicer na iPhone možno naložiti direktno, če je telefon »jailbreakan«, vendar pa to počnejo le tehnološki navdušenci, ki vedo v kaj se spuščajo. Osebni podatki gredo samo Applu, kar seveda uporabnikom zagotavlja večjo varnost.

Zaključimo lahko torej, da Apple zaradi višjega nadzora nad svojimi produkti tudi bolje poskrbi za varnost svojih uporabnikov.
 

Virtualni asistenti

Vir: theverge.com

Tako ena kot druga platforma imata svojega privzetega virtualnega asistenta – na iOSu je to Siri, na Androidu pa Google Assistant. Siri je na iPhonih prisotna že od leta 2011, medtem ko se je Google Assistant pojavil šele leta 2016, ki pa je zaenkrat bolje implementiran kot Siri, saj za njim stoji največji spletni iskalnik na svetu – Siri je namreč do nedavnega za svoje iskanje na internetu uporabljala Bing, ki pa seveda realno gledano Googlu ne seže do kolen. Google je tu v prednosti tudi zaradi svojega znanja umetne inteligence, ki omogoča Google Assistantu boljšo interaktivno komunikacijo z uporabnikom.

Navkljub vsemu, tudi Google Assistant še vedno ni popoln, zato upamo, da bosta tako Apple kot Google nadaljevala z razvijanjem svojih virtualnih asistentov, zaenkrat pa pripade nagrada za boljšega virtualnega asistenta Androidu.
 

Zaključek

V osnovi oba sistema lahko počneta več ali manj enake stvari – oba sistema nam omogočata telefoniranje, pisanje kratkih sporočil, brskanje po internetu in nameščanje raznih aplikacij iz njunih trgovin, vendar če smo pozorni na podrobnosti, imata Apple in Google dva različna pristopa k implementaciji različnih funkcij in dve različni filozofiji o tem, kaj potrošnik zares potrebuje.

 

A. K.

 

Viri:

https://www.theverge.com/2017/5/17/15654454/android-reaches-2-billion-monthly-active-users

https://www.digitaltrends.com/mobile/android-vs-ios/

 

Komentarji