»Enkrat Porsche, vedno Porsche«, si verjetno reče vsak lastnik Porscheja. Vsak lastnik katerekoli druge znamke pa zagovarja isti stavek z njegovo znamko, seveda, če je z avtomobilom zadovoljen. Sploh starejši ljudje vseskozi stremijo k eni in isti znamki. Če so celo življenje vozili BMW-je, lahko samo poizkusite takšno osebo prepričati kupiti Mercedesa. Vam povemo, da je nemogoče.

Verjetno že poznajo prodajalce v salonu pri določeni znamki in dobijo določen procent popusta, znamka pa jim je skozi življenje prirastla k srcu. Pri mladih pa je različno. Nekateri mladeniči zagovarjajo tiste znamke, katere vozijo njihovi starši, druge pa kritizirajo ali pa ne. Kdor pa se ne spozna dobro na avtomobile (velja tako za mlajše, kot starejše) pa mu bo verjetno čisto vseeno, kateri avtomobil vozi in ne pozna zvestobe eni sami znamki.

Vselej pa veliko ljudi stremi k območju, iz kjer izvira znamka. V Sloveniji in na Balkanu velja prepričanje, da mora avtomobil biti nemški. Mogoče ste že slišali rek »pes in avto morata biti nemška«. Posledice tega lahko tudi sami vidite na cestah. Večina avtomobilov je namreč nemških. To so Volkswagni, Audiji, BMW-ji, Mercedesi, Opli, Porscheji,… Ta podjetja so zelo močna in imajo pri nas odlično prodajo. Tem sledijo avtomobili iz »cenjše« regije. To so francoski avtomobili. Na naših cestah je ogromno Renaultov, Citroenov in Peugeotov. Načeloma so ti avtomobili, kot sem že napisal, cenejši in posledično manj kvalitetni. Malo je ljudi, ki bi bili dejansko zvesti tem znamkam, se pa najdejo. Potem imamo še ameriške avtomobile, s katerimi je podobna zgodba. Pri nas je najmočnejša ameriška znamka Ford in če si ne lastiš Mustanga, je bolj malo verjetno, da boš vseskozi zvest Fordu. Precej velik ter vseskozi večji delež avtomobilov pa prihaja in Azije. Tu je glavna Toyota, potem so tu še Hyundai, Kia, Lexus, Nissan, Infiniti… Pri nas razen Nissanu in Infinitiju, ki v Sloveniji nima uradnega prodajalca, prodaja lepo raste. Vseeno pa tistih nekaj lastnikov Infinitijev v Sloveniji najbrž zagovarja znamko. Enako velja za Lexus. Precej velika pa je skupina ljudi, ki je zvesta Alfi. Alfa Romeo je sploh zadnja leta v odlični formi. Po nekajletni suši sta na trg prišli Gulia in Stelvio, katerih so se razveselili mnogi. Sicer o Alfah nasploh ne krožijo ravno dobre govorice, menim pa, da bosta ta dva modela popravila vtis.

Zelo pa je težko zamenjati znamko, če smo zvesti eni. Da se to splača, govori mnogo primerov. Ogromno ljudi je bilo zvestih samo eni znamki, ko pa so poizkusili kakšno drugo so se nemudoma zaljubili vanjo in začeli biti zvesti tej novi blagovni znamki. Poznam primer, kjer je bila oseba zvesta BMW-jevi sedmici že več generacij. Nato pa sta s prijateljem po naključju zamenjala avtomobila in sicer prijatelj je imel Audija A8. Po nekaj dneh se je oseba zaljubila v Audijevo osmico in od takrat naprej vozi samo še A8 Audije. Menim, da se vselej izplača poizkusiti kakšno drugo znamko. Noben avtomobil ni enak in povsem lahko se zgodi, da nam bo kakšna druga znamka odgovarjala še bolj, kot znamka, kateri smo zvesti.

Zvestost eni avtomobilski znamki pa je za uvoznika in prodajalne salone avtomobilov tako prednost, kot slabost. Prednost je to, da bodo vedno imeli zveste stranke, ki se bodo vračale. Nekatere pogosteje, nekatere redkeje. Vsekakor pa lahko z visoko verjetnostjo napovedo, kdaj se bo določena stranka vrnila in kupila nov avtomobil. Na drugi strani pa zvestost eni znamki za prodajalce predstavlja velik izziv, saj je pridobivanje novih strank zelo oteženo. Eden od načinov za pridobivanje novih strank je testna vožnja. Skoraj vsak pooblaščeni prodajalec promovira testne vožnje z namenom, da bi se stranka čimprej zaljubila v avtomobil in mu po možnosti postala zvesta.

 

N. P.

Komentarji