TS 900 APEX. Foto: Autogespot.com

Nekdanji slovenski dirkač in razvijalec superšportnih avtomobilov Aljoša Tušek je na letošnjem srečanju najbolj ekskluzivnih športnih avtomobilov znova navdušil. Ga čaka še eno povabilo v oddajo Top Gear?

Top marques (v prevodu najboljše blagovne znamke) je parada najbolj elitnih športnih avtomobilov na svetu, ki se vsako leto odvija na dirkaških ulicah Monaka. Letošnja jubilejna 15. ponovitev (19. – 22. april 2018) je imela zopet močan slovenski pridih. Za to je poskrbela ekipa Tushek, ki je predstavila hibridnega superšportnika TS 900 APEX.

Model Renovatio T 500. Foto: topcarrating.com

Z vrtoglavimi 950 konji (300 več od njegovega predhodnika) od 0 do 100 km/h pospeši v 2,5 sekunde, njegova najvišja hitrost pa je omejena na 380 km/h. Največja posebnost proizvodnje Tushek je teža, saj je ˝Slovenec˝ s 1400 kilogrami z naskokom najlažji v svoji kategoriji. Kot so povedali v Tuškovi ekipi, so v ta namen razvili šasijo, ki jo sestavlja mešanica karbona in titana, dodali pa so še karbonsko-keramične zavore. Končni rezultat naj bi bilo izredno nizko težišče in s tem tudi boljši oprijem. V primerjavi s predhodniki je najnovejši Tuškov model precej dražji, začetna cena naj bi bila okrog 1,2 milijona evrov.

Prvi obisk prinesel gostovanje v oddaji Top Gear

Tushek se je v Monaku dvakrat že predstavil. Leta 2012 je debitiral z modelom Renovatio T 500, ki ga je preizkusila tudi popularna avtomobilistična oddaja Top Gear. Nad vozilom so bili v BBC-jevi oddaji očitno navdušeni, saj so bile v prispevku naštete le pohvale, postavili pa so ga celo ob bok drugim luksuznim športnim avtomobilom iz tovarn Alfa Romeo, Bugatti, Ferrari, Königsegg, Lamborghini, Pagani, Spyker in podobno. V primerjavi s temi znamkami je imel Tushek velikega aduta v ceni. Z začetnimi 300.000 € je bil T 500 v najcenejši trojici na takratnem srečanju Top marques.

TS 900 APEX, Foto: tushek.eu

Zaradi vlagateljev in dovoljenj selitev v Avstrijo

Leta 2014 je Tušek v Monaku predstavil še model TS 600, ki je bil agresivnejši in bolj dodelan od predhodnika. Pred tem je proizvodnjo selil s Ptuja v avstrijski Mureck, ker v Sloveniji ni občutil pravega razumevanja in podpore za razvoj avtomobila. Podjetje se je preimenovalo v Tushek&Spigel Supercars, na spletni strani italijanskega Top Geara pa so model TS 600 že označili za ˝avstrijskega superšportnika˝ Tušek pravi, da je vrnitev proizvodnje na slovenska tla malo verjetna.

Podjetje, ki je začelo kot startup, z vsakim novim produktom privabi ogromno pozornosti v svetovnem merilu. Razlog za to je tudi drzna vizualna podoba, ki jo Tušek oblikuje sam. Kljub selitvi čez mejo pa je ekipa Tushek Slovenijo postavila na zemljevid luksuznega športnega avtomobilizma.

 

Ž. L.

Komentarji