Največji proizvajalci avtomobilov, med njimi tudi Volkswagen, Honda, Ford in BMW razvijajo tehnologijo, ki bi omogočila komunikacijo med avtomobili in prometno signalizacijo. S takšno tehnologijo bi promet postal bolj tekoč, emisije bi se zmanjšale, varnost pa bi se povečala.
V začetku oktobra je Volkswagen skupaj s podjetjem Siemens v mestu Wolfsburg v Nemčiji preizkusil sistem pametne prometne signalizacije. Postavili so 10 semaforjev, ki oddajajo podatke o intervalih določene barve luči. Ideja tega sistema je vozniku (in kasneje samovozečemu avtomobilu) sporočiti, kdaj pričakovati »zeleni val«. Če se bo sistem izkazal za dobrega, ga imajo namen razširiti na druge modele in znamke avtomobilov.
Pri BMW-ju razvijajo odštevalnik, ki začne odštevat 5 sekund pred zeleno lučjo, medtem ko pri Mercedesu razvijajo sistem, ki vozniku sporoči nekaj takega: »če se boste peljali med 32 km/h in 52 km/h, boste naleteli na zeleno luč.«
Volkswagen bo začel v avtomobile prej omenjeno tehnologijo vgrajevati naslednje leto. Namesto GPS-a se bodo za določanje lokacije in komunikacijo uporabili senzorji in WiFi tehnologija, s čimer bodo podatki o lokaciji natančnejši. Sistem bo preprečil nepotrebno zaviranje in speljevanje ter zmanjšal emisije. S to tehnologijo bo širjenje informacij o prometu postalo enostavnejše. Na dveh križiščih v Wolfsburgu Siemens in Volkswagen uporabljata senzorje, s katerimi je možno zaznati pešce in kolesarje. Senzorji obdelajo informacijo, krmilnik pa lahko drugim udeležencem sporoči, da je v prometu prisoten kolesar ali pešec.
Pri Hondi so oktobra preizkusili pametno križišče. V mestu v ameriški zvezni državi Ohio so namestili štiri kamere, s katerimi so imeli pogled na celotno križišče. Kamere so snemale promet, sistem pa je prepoznal pešce, avtomobile in druge udeležence v prometu. Informacije o tem je poslal avtomobilom, kjer so voznika po potrebi opozarjali svetlobni in zvočni signali.
Tretji največji proizvajalec avtomobilov na svetu – Ford je naredil še korak naprej. Podjetje je predstavilo tehnologijo, ki avtomobilom omogoča komunikacijo med sabo, ko gredo skozi križišče. Ta voznika obvesti, če je potrebno prilagoditi hitrost.
Tudi v avtomobilski industriji se začenja uporaba »Internet of Things« (internet stvari), pri čemer gre za povezavo večjega števila naprav, ki bodo same komunicirale med sabo, v medmrežje. V kombinaciji s strojnim učenjem lahko zmanjša število prometnih nesreč in voznika obvešča o različnih dejavnik v prometu, zato je le vprašanje časa, kdaj se bodo na naših cestah pojavili samovozeči avtomobili.
J. R.