Vsak par se prepira. Nekateri to počnejo bolj odkrito, nekateri manj. Ne glede na metodo je rezultat lahko enak – prizadeti občutki in razočaranje. Če pa je prepir iskren lahko vodi do večjega zaupanja in boljšega reševanja problemov. Psiholog Barton Goldsmith je predstavil nasvete, ki vam bodo pomagali pri bolj konstruktivnih prepirih oziroma zmanjšali možnost le-teh.
1. Razumite, da jeza sama po sebi ni uničujoča. Obstaja velika razlika med jezo in besom. Ko je nekdo jezen, mora izraziti svoja čustva.
2. Preden se razjezite, se pogovorite o svojih občutkih. Včasih je treba stvari le verbalizirati in večini argumentov se je mogoče izogniti, če vaš partner razume vaše počutje.
3. Ne povzdigajte glasu. Neverjetno je, da lahko težave s prizadetimi občutki ali razlikami razrešimo s šepetanjem. Partnerjem, ki vzklikajo, psiholog svetuje, naj komunicirajo le s šepetom, kar močno zmanjša dejavnik jeze v njihovih odnosih.
4. Ne ogrožajte svojega razmerja. Ne jemljite vsakega prepira kot grožnjo za vaše razmerje. Ta vrsta čustvenega izsiljevanja drugega partnerja spravlja slab položaj. Medtem ko jim govorite, da želite oditi, morda načrtujejo že iskanje novega partnerja.
5. Ne držite stvari v sebi. V tem primeru izpostavljate pretekle dogodke, ki jih boste izkoristili kot argument pri vašem prepiru. Najprej se spopadite s težavo partnerice, če pa imate res nerešene občutke iz preteklih dogodkov, se o njih pogovorite kdaj drugič.
6. Ne izogibajte se svoji jezi. Če boste predolgo zadrževali svoja čustva, boste eksplodirali in rekli ali naredili stvari, ki jih boste obžalovali. Jeza ne zmanjša ljubezni, lahko ste jezni na tiste, ki jih imate radi. V resnici nas tisti, ki jih imamo radi, najbolj prizadenejo, ker jih imamo najbolj radi.
7. Ustvarite postopek za reševanje težav brez jeze. S svojo partnerico lahko naredite naslednjo vajo: Vzemite si pet minut časa, da izrazite svoje občutke, nato si vzemite dvajset minut odmora, da razmislite o stvareh, in se vrnite k mizi še deset minut, da se pogovorite, kako mislite, da se lahko najbolje spoprimete s težavo. Vedite tudi, da je v redu, če se težava ne reši takoj.
Vir: Psychology Today