Čeprav razvoj tehnologije nikoli ne počiva in imamo tehnološki navdušenci že postavljena precej visoka pričakovanja za naslednje leto, se je vseeno dobro vrniti malo v preteklost, da bi bolje razumeli prihodnost in pravilno postavili naša pričakovanja. Za konec leta vam zato predstavljamo naš izbor štirih najodmevnejših dogodkov, ki so v letošnjem letu po našem mnenju najbolj vplivali na spremembe v svetu tehnologije. 

  1. Porast prodaje Huaweijevih pametnih telefonov

Ena izmed najpomembnejših novic tega leta je vzpon Huaweija na drugo mesto po prodaji pametnih mobilnih telefonov, saj jim je sredi leta uspelo prehiteti do sedaj dobro usidrani Apple. Pred Huaweijem je torej na prestolu prodaje pametnih telefonov ostal le še Samsung, ki pa je pravzaprav bil tisti, na račun katerega se je delež prodanih Huaweijevih telefonov pravzaprav povečal.

Huawei je torej letos prodal slabih 20 milijonov telefonov manj kot v istem obdobju lani – skupno so torej letos prodali okoli 54 milijonov telefonov, kar je dobrih 12 milijonov več od Applea in skoraj 18 milijonov manj od Samsunga. V kolikor se bo na trgu pametnih telefonov, ki najhitreje raste v azijskih državah v razvoju, trend povpraševanja ohranil, obstaja precej velika možnost, da bo Huaweiju naslednje leto uspelo prehiteti tudi Samsung.

Tako velik skok Huaweija lahko pojasnimo z zelo uspešno in agresivno strategijo oglaševanja, ter relativno poceni modeli pametnih mobilnih telefonov glede na specifikacije, kar pa je ravno to, česar si želijo kupci v najbolj rastočih tržiščih za pametne telefone. Še zadnji izmed razlogov je tudi ponudba dražjih, zmogljivejših in lepših pametnih telefonov, s ceno, ki lahko konkurira tako Applovi kot tudi Samsungovi ponudbi in tako predstavlja zrelega tekmeca na trgih bolj razvitih evropskih držav.

O rasti Huaweija, v kolikor zoper njih ne bi bila izrečena prepoved prodaje na ameriškem trgu, lahko špekuliramo, a je dejstvo, da si Huaweijeve telefone Američani kljub temu lahko privoščijo, v kolikor sami uvozijo svoj telefon, poleg tega pa je na ameriškem trgu večje povpraševanje po dražjih, zmogljivejših telefonih, a število prodanih telefonov v ZDA ne bi moglo bistveno vplivati na že tako blestečo Huaweijevo prodajo.

 

  1. Applovo “S”-leto prinaša “S”-rezultate 

Skozi zgodovino iPhoneov so t.i. “S”-leta veljala za leta, ko je Apple zgolj minimalno posodobil komponente iPhonov, niso pa nikoli predstavili kakšne nove revolucionarne funkcije ali novega dizajna, a je kljub temu dejstvu mnoge enostavno šokiralo dejstvo, da se novi iPhoni letos prodajajo slabše, kot so pričakovali in da so cene vse višje in višje. Upravičena je šokiranost zgolj nad enim izmed teh dejstev.

Torej ugotovili smo, da v “S”-letih Apple pravzaprav uporabnikom ne ponuja nič novega, temveč, poenostavljeno, zgolj malo hitrejši telefon od lanskega modela. iPhone je izjemno kvaliteten pametni telefon, ki ga Apple s sistemskimi posodobitvami podpira vsaj 5 let in na pametnih telefonih od leta 2016 pravzaprav nismo videli nikakršnega velikega preskoka naprej v smislu zmogljivosti, kot je bila pred tem navada praktično vsako leto. Seveda se je od takrat spremenil dizajn iPhona, vendar ljudje enostavno ne potrebujejo več novega telefona vsako leto ali dve.

Kljub vsem dejstvom, da globalna potreba po pametnih telefonih upada, pa je potrebno povedati še to, da je glede prodaje Apple ostal na skoraj identični številki prodanih telefonov, kot je bil lani ob istem času – prodal jih je celo več.

Poudariti velja, da nihče ne opravičuje Applovega pomanjkanja inovativnosti in neupravičenega dvigovanja cen modelov novih iPhoneov zgolj zato, da bi si še bolj napolnili svoje žepe, ker lahko računajo na svoje zveste kupce. Dodati velja še to, da v novem letu od Applea pričakujemo vsaj to, da bodo denar, ki so ga dobili od nerazumno visokih cen, namenili za preporod svoje inovativnosti.

  1. Zlom kriptovalut 

Leta 2017 so kriptovalute z vsakim mesecem pridobivale vse več pozornosti medijev in s tem seveda tudi javnosti na sploh. Mnogi so se odločili za investicijo v kriptovalute, ko so bile vrednosti le-teh na vrhuncu. Letos se je situacija s kriptovalutami precej spremenila, kar je mnoge, ki so v kriptovalute investirali lani precej razjezilo.

Razlogov za stagniranje vrednosti bitcoina in posledično tudi vseh ostalih kriptovalut je začetek vzpostavljanja regulacij za trgovanje s kriptovalutami v svetu, še posebej na Kitajskem in v Južni Koreji, ki sta bili lani praktično najbolj odgovorni za bliskovito rast vrednosti Bitcoina.

Večji udarec Bitcoinu, katerega vrednost se je sicer presenetljivo večino leta gibala okoli 6000 ameriških dolarjev, je sredi novembra povzročila “bitka” glede prihodnosti delovanja Bitcoina med pristaši Bitcoina ABC (Adjustable Block Version) in Bitcoina SV (Satoshi’s Version), katere rezultat je odcepitev pristašev Bitcoina SV od Bitcoina ABC, a se je Bitcoin ABC kljub temu uspel stabilizirati pri vrednosti okoli 5000 ameriških dolarjev.

Mnogi lastniki kriptovalut, ki so se za investicijo odločili šele lani, kar je posredno vplivalo tudi na dvig cen grafičnih kartic zaradi rudarjenja kriptovalut zaradi velikega povpraševanja, še vedno beležijo izgube in čakajo na čudežno rast vrednosti kriptovalut. Nestrpno pričakujemo, kaj nam prinaša prihodnje leto!

  1. Battle royale računalniških iger – bo zmagal Fortnite? 

Preteklo leto je zabeležil tudi začetni vzpon popularnosti iger žanra Battle Royale, kjer igralci tekmujejo, kdo bo zadnji ostal živ, medtem ko se bojna površina s časom manjša. Prva Battle Royale igrica je bila PlayerUnknown’s Battlegrounds, ki je neverjetno hitro postala ena izmed najbolj prodajanih iger, Marca pa so Epic Games predstavili trenutno najbolj popularno Battle Royale igro Fortnite.

Fortnite je v osnovi imel pred PlayerUnknown’s Battlegrounds le eno prednost in sicer je bila ta v ceni – medtem ko PUBG na Steamu stane 30€, je Fortnite popolnoma zastonj. Seveda kot vsaka “free to play” igrica omogoča uporabnikom, ki so pripravljeni v igro tudi vložiti denar, veliko več veselja in več tedenskih izzivov.

Izpostaviti je potrebno še ikonične plese, ki jih lahko uporabniki v igri kupijo z in-game valuto, ki jih Epic Games dodaja v igro na podlagi resničnih plesov iz realnega življenja. Čeprav so plesi zabavni in jih mnogi Fortnite navdušenci izvajajo tudi v realnem življenju, pa so Epic Games nekateri že tožili zaradi potencialno avtorsko zaščitenih plesov, ki so jih uporabili v svoji igri.

Popularnost Battle Royale žanra temelji na andrenalinu in možnosti, da lahko igro zmaga tudi manj izkušeni igralec, kar pa za večino drugih “multiplayer” računalniških iger ne drži. Na pomembnost battle royale žanra kaže tudi dejstvo, da je celo Valve naredil svoj lasten battle royale “mode” za sicer eno izmed njihovih najpopularnejših iger Counterstrike:Global Offensive, ki pa med igralci CS:GO ni preveč priljubljen.

Tako kot nas verjetno tudi vas zanima, kako se bo kaj odvijal battle royale prihodnje leto, tako na področju boja za najboljšega proizvajalca mobilnih telefonov, kot na področju računalniških iger, prenosnih računalnikov in še mnogih drugih bitk, katere zmagovalce (pa tudi poražence) vam bomo predstavljali tudi naslednje leto!

A. K.

Komentarji