Evropsko sodišče je odločilo – Adidasove tri črte, ki predstavljajo logotip, si ne zaslužijo zaščite blagovne znamke.
Splošno sodišče Evropske unije je pred kratkim zavrnilo trditev družbe Adidas, ki je želela svoje slavne tri črte zaščititi kot blagovno znamko. Odločitev je zadala velik udarec proizvajalcu športne opreme, ki je druga podjetja in oblikovalce terjal za morebitno kršitev njihovega logotipa. Sodba je potrdila odločitev Urada Evropske unije za intelektualno lastnino iz leta 2016, ki je zavrnilo Adidasovo prijavo treh črt kot blagovne znamke. Urad je takrat odločil, da logotip nima nikakršnega razlikovalnega učinka. Podobno je sodišče navedlo, da nemško podjetje ni moglo dokazati dovolj značilnega značaja svojega logotipa. V svoji izjavi so s sodišča dejali: »znamka ni oznaka vzorca, sestavljenega iz niza redno ponavljajočih se elementov, ampak navadna figurativna znamka.«
Serija tožb »treh črt«
To je ena izmed redkih izgub za podjetje, ki proizvaja športna oblačila in si je med konkurenti ter modnimi oblikovalci prislužilo trden ugled. Vsak, ki je v svojih kolekcijah uporabljal te črte, se je z Adidasom znašel v agresivnem sporu. Newyorški oblikovalec Thom Browne je svoj podpis na sivih oblekah zamenjal s treh na štiri črte, saj je podjetje Adidas podalo tožbo. Adidas se je znašel v sporu tudi z blagovno znamko obutve Skechers. V zvezi s čevljem Stana Smitha je nemško podjetje maja 2018 delno zmagalo v tožbi. Od takrat naprej so podjetje Skechers redno obveščali o kršitvah blagovnih znamk, zaradi česar so pri Skechers vložili protitožbo. Zveznemu sodišču so rekli, naj ugotovi, da ne krši Adidasove blagovne znamke, saj se njihovi čevlji s štirimi črtami ne morejo zamenjati z Adidasovo obutvo, na kateri so črte tri.
Pri podjetju Skecher so opozorili, da podjetja, vključno z DVF, Gucci, Marc Jacobs, Paul Smith, Tommy Hilfiger in Tory Burch, vsa na svojih čevljih uporabljajo različice črt z določenimi barvami. Med drugim je Adidas leta 2015 vložil tožbo proti oblikovalski hiši Marc Jacobs zaradi uporabe treh črt v njihovi kolekciji jesen/zima. Pri tem so zahtevali, da družba preneha s prodajo oblačil, ki so kršila pravila. Čeprav gre le za geometrijsko obliko, je ta postala zaščitni znak podjetja Adidas, zato se ga močno trudijo zaščititi. S tem pa izločijo konkurenco, ki poleg ponarejevalcev vključuje tudi podjetja, katerih namen ni kopiranje Adidasovih izdelkov.
J. R.