Iz nemškega ministrstva za promet so sporočili, da bo Daimler moral odpoklicati 60.000 Mercedesovih dizelskih avtomobilov v Nemčiji potem, ko je bilo ugotovljeno, da imajo avtomobili programsko opremo, ki izkrivlja preizkuse emisij. Pri Daimlerju trdijo, da se bodo borili proti odločitvi ministrstva.

Kljub temu je Daimler potrdil, da je bilo naročeno, da se Mercedes-Benz GLK 220, proizveden med letoma 2012 in 2015, odpokliče. Na to odločitev se bodo pritožili. Ministrstvo pravi, da njihova preiskava ni končana in se bo morda razširila tudi na druge modele.

»Dieselgate« ni edini

Volkswagen je prvo podjetje, ki je leta 2015 priznalo, da je preizkušanje emisij prirejalo. Izkazalo se je, da Volkswagen ni edini, temveč tudi druga podjetja počnejo enako. Daimler je že odpoklical 3 milijone svojih vozil z dizelskimi motorji, ki proizvajajo preveč emisij. Nemški časnik Bil dam Sonntag je pročal o odpoklicu in ugotovil, da nemški regulativni organi širijo svojo preiskavo. Sumi so se pojavili, ko so Mercedes-Benz GLK 220 CDI avtomobili, proizvedeni med letoma 2012 in 2015, izpolnjevali omejitve emisij, ko so bile aktivirane določene funkcije v programski opremi avtomobila.

Volkswagen še vedno okreva po emisijskem škandalu

Škandal o emisijah je najbolj prizadel VW, ki je doslej priznal, da je v 11 milijonih dizelskih avtomobilih po svetu namestil nezakonito programsko opremo za goljufanje in plačal več kot 25 milijard evrov glob ter odškodnin. Odkrilo se je nekatere druge proizvajalce avtomobilov s podobnimi »napravami«, vendar so ti kršitve priznali še pred pregledom. Audi je na primer obvestil organe, ko je med notranjimi preiskavami odkril »nepravilnosti« pri nadzoru emisij modelov A6 in A7. Regulacije so negativno vplivale na zaslužke določenih avtomobilskih znamk.

Evropska unija »na preži«

Evropska unija sumi, da veliki evropski avtomobilski proizvajalci sodelujejo pri razvoju načinov za obvladovanje strogih emisijskih predpisov. EU komisarka Margrethe Vestager je marca izjavila, da je sodelovanje med konkurenti za izboljšanje tehnologije povsem sprejemljivo, zato jim pravila EU o konkurenci ne dovoljujejo dogovarjanja o nasprotnem: ne izboljšujejo svojih izdelkov in ne tekmujejo za kakovost. To se je zgodilo v tem primeru. Najverjetneje emisije prirejajo tudi nekateri drugi proizvajalci avtomobilov, saj so emisijski standardi vedno strožji, vendar je vprašanje, če jih bodo organi nadzora pri tem zasačili.

J. R.

Vir: https://interestingengineering.com/daimler-must-recall-60000-mercedes-cars-for-emissions-breach

Komentarji