Pri Audiju pravijo, da bodo do leta 2025 odpustili do 9.500 delavcev, kar pomeni, da bo odpuščen vsaki deseti delavec oziroma 10,6 %. S tem naj bi član skupine VW prihranil 6 milijard evrov, ob tem naj bi se odprlo 2.000 novih delovnih mest na področju električne mobilnosti in digitalizacije.
Pri Audiju so dejali, da mora podjetje postati vitko in pripravljeno za prihodnost, kar pomeni, da nekateri profili delovnih mest ne bodo več potrebni, a se bodo ustvarjali novi. Volkswagnova enota luksuznih avtomobilov bo zmanjšala število delovnih mest za desetino in s tem sprostila milijarde evrov za financiranje prehoda na proizvodnjo električnih vozil. Proizvajalci avtomobilov se spopadajo z upadom prometa v avtomobilski industriji, zlasti na Kitajskem, ki je en izmed ključnih trgov. Poleg tega je potrebno povečati naložbe v električna vozila, saj se vse več držav premika v smer popolne prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem.
Skupina je dejala, da bodo odpuščanja vključevala tudi vodstvene položaje. Odpuščanje bo potekalo po demografski krivulji in glede na promet zaposlenih, vključeno bo predčasno upokojevanje. S tem želi skupina doseči stopnjo dobička 9-11 %. Audi ni edini s tako zaposlovalno politiko. Do odpuščanja bo prišlo tudi pri konkurentu Daimlerju, število zaposlenih bodo zmanjšali dobavitelji za avtomobilsko industrijo, kot sta Continental in Osram.
Audi se je strinjal, da bo podaljšal jamstvo za zaposlitev, ki izključuje prisilno odpuščanje delovne sile do konca leta 2029, kar je bila sicer prelomna razprava med vodstvom in predstavniki delavcev. Vodja sveta delavcev Peter Mosch je bil z izkupičkom zadovoljen – osnovna delovna mesta so varna. Dogovor velja za proizvodne zmogljivosti v nemških Audi tovarnah v Ingolstadtu in Neckarsulmu, kjer letno proizvedejo 450.000 in 225.00 vozil. Audi je dejal, da bo za prehod na električna vozila v Neckarsulmu sprva namenjenih 300 milijonov evrov. S tem želijo podjetje narediti bolj gibčno in učinkovitejšo, tako bo lažje preživelo čase pretresov, povečala pa se bosta produktivnost in konkurenčnost.
Vir: CNBC
J. R.