Na letošnji konferenci razvijalcev videoiger (GDC) je v San Franciscu Google predstavil svojo novo storitev »streamanja« videoiger za telefone, PC-je, tablice in celo televizije. Googlov izvršni direkrotr Pichai je ob predstavitvi napovedal, da želi Google iz oblaka igre streamati tako v brskalnik Chrome, kot tudi v naprave s Chromecastom in Pixel telefone ter tablice.

Pri Googlu so napovedali, da bodo del Stadie tudi klipi igric z YouTuba, ki so nastali ob testiranju Projekta Stream, ki pa se je zaključil že januarja. Ta je uporabnikom brskalnika Chrome omogočil igranje Ubisoftove Assassin’s Creed Odyssey, ki je bila tudi prva in edina javno testirana igra, ki je uporabljala Googlovo storitev.

Seveda Assassin’s Creed Odyssey ne bo edina igra na voljo – Google obljublja, da na Stadio kmalu prihaja tudi igra Doom Eternal, poleg tega pa je Google razvijalce videoiger pomiril, saj obljubljajo tudi popolno podporo za multiplayer igranje iger z igralci na drugih platformah, kot so PS4, Xbox One in seveda Windows 10. Za razvijalce je Google implementiral tudi orodje, ki deluje na principu strojnega učenja in jim omogoča vstavljanje slik v video sličice igre, nakar bo igra aplicirala stil slike na modele.

Razvijalcem bo Google nudil tudi lasten studio za igre, kar jim bo omogočalo razvijanje iger, ki bodo delovale ekskluzivno na platformi Stadia. Ob predstavitvi Stadie so zatrdili, da ima trenutno več kot 100 studiev dostop do orodij za razvijalce, s katerimi se že ukvarja več kot 1000 inženirjev in kreativcev, ki že razvijajo igre izključno za Stadio.

Za svoje podatkovne centre, od koder bo Stadia streamala igre prek oblaka do naprav, bo Google uporabil posebne AMD-jeve grafične kartice, ki bodo za 6.5 teraflopsov zmogljivejše od PlayStationa 4 Pro. Vsako enoto Stadie bo poganjal tudi po meri izdelan 2.7-gigaherčni procesor skupaj s 16 gigabajti RAM-a, kar bi omogočalo uporabnikom igranje iger vse do 60 FPS-ov (sličic na sekundo) pri resoluciji 4K. Za takšno zmogljivost Googole pravi, da mora uporabnik imeti internetno hitrost vsaj 30Mbps ter vsaj 25Mbps za igranje iger pri Full HD resoluciji (1080p).

Google je predstavil tudi lasten kontroler za Stadio, ki je nekakšen križanec med Xbox in PS4 kontrolerjem, ki se bo z napravo povezal prek brezžičnega internetnega omrežja. To pa ne pomeni, da Stadia ne bo podpirala že obstoječih USB kontrolerjev na prenosnikih in namiznih računalnikih.

Stadia bo predvidoma na voljo kasneje v tekočem letu, poleg tega pa bo Google slej ko prej dobil konkurente na tem področju. Svoj vstop v areno streamanja iger iz oblaka so že napovedali pri Microsoftu, Amazonu, Nvidii, Sonyu ter celo Valvu, ki načrtuje razširitev svoje že obstoječe rešitve Steam Link.

A. K.

Vir: https://www.theverge.com/2019/3/19/18271702/google-stadia-cloud-gaming-service-announcement-gdc-2019

Komentarji