Skupina Toyota letno proizvede največje število avtomobilov. Sledijo ji Volkswagen, Mercedes-Benz, General Motors in Ford. Vedno strožji emisijski standardi so eni izmed razlogov, zaradi katerih so se proizvajalci avtomobilov začeli združevati. Združevanje bo prihranilo denar podjetjem, ki se podajajo v električno prihodnost.

Fiat Chrysler (FCA) in Renault naj bi se lahko glede na nedavno poročanje združila. Novica prihaja zaradi vse večjega pritiska na proizvajalce avtomobilov, da najdejo načine za spopadanje s povečanim pritiskom regulacij, zmanjšanjem prodaje in stroški, ki so potrebni za uvedbo samo vozečih avtomobilov. Fiat Chrysler je Renaultu poslal neobvezujoče pismo s predlogom za združitev 50-50. Sporazum bi omogočil delitev delnic med delničarji Renaulta in FCA. Novi odbor bi bil sestavljen iz enajstih članov – po štirje člani bi zastopali Renault in FCA, Nissan bi imel enega predstavnika, dva pa bi bila neodvisna.

Pred nekaj časa smo pisali o Fiatovi združitvi s Teslo zaradi emisij. Fiatova tržna vrednost v Evropi je približno 20 milijard dolarjev – v lasti ima blagovne znamke Alfa Romeo, Fiat, Lancia in Maserati. Skupina FCA je nastala leta 2001, ko sta se združila Fiat in Chrysler. Trenutno zaposluje okoli 200.000 ljudi po vsem svetu. Fiat trdi, da se v primeru združevanja ne bo zaprl noben obrat. Za Fiat, ki ima pretežno neuravnoteženo poslovanje, združitev prinaša veliko prednosti, saj je večina zaposlenih v Evropi, medtem ko večina dobička prihaja s trga Severne Amerike. V primeru združitve bi lahko Fiat prihranil veliko denarja v Evropi. Večina velikih proizvajalcev avtomobilov se pripravlja na izgubo prodaje, saj so ljudje na splošno manj naklonjeni vozilom, ki jih poganjajo fosilna goriva.

Združitev bi omogočila, da si bosta avtomobilski družbi delili stroške obsežnih raziskav in razvoja, potrebnih za vstop na trg električnih in avtonomnih vozil. FCA je v to že vložil veliko – trenutno razpolagajo z 46 raziskovalnimi in razvojnimi centri. Njihov glavni poudarek je razvoj naprednih sistemov za pomoč voznikom, kot je funkcija za pomoč na cesti, ki jo ponuja blagovna znamka Maserati. Fiat bo Tesli plačal za premagovanje strogih predpisov o emisijah v EU. Prav tako ima partnerstvo s podjetjem Waymo, ki se ukvarja z avtonomno vožnjo. Morda je v njihovih načrtih tudi združitev z Renault-om.

J. R.

Vir: https://interestingengineering.com/fiat-chrysler-offers-renault-50-50-merger-so-they-can-make-cleaner-vehicles

Komentarji