Volkswagen je napovedal, da bo končal s proizvodnjo legendarnega modela Volkswagen Beetle. Več desetletij trajajoča proizvodnja ikone se končuje. Zadnji avto, ki je bil izdelan v tovarni Volkswagen de Mexico v Puebli, bo svoje mesto našel v muzeju proizvodnje vozil v Puebli. Sredstva v tovarni so preusmerjena. V Puebli se bodo osredotočili na proizvodnjo Volkswagnovih športnih terencev (SUV).
Čeprav je hrošč nastal na pobudo nemškega kanclerja Adolfa Hitlerja, ki si je zamislil kompakten in zanesljiv družinski avtomobil za širše množice, je bil prvič predstavljen leta 1949. Volkswagen je v ZDA prodal skoraj 5 milijonov hroščev, skupna prodaja v svetu pa je do leta 2003 znašala 21,5 milijona avtomobilov. V letu 1989 je Volkswagen uvedel novo različico Beetle, teh je med letoma 1998 in 2010 prodal več kot 1,2 milijona. Tretja generacija je na trg prišla leta 2012 s približno 500.000 prodanimi.
Generalni direktor Volkswagen Group of America Scott Keogh je dejal: »nemogoče si je predstavljati, kje bi bil Volkswagen brez Beetla. Njegova pot sega od prvega uvoza leta 1949 do današnjega retro-navdihnjenega dizajna. Naše podjetje je izkazalo sposobnost uspeha na avtomobilskem trgu. Čeprav je čas hrošča mimo, njegova vloga pri razvoju naše blagovne znamke ne bo pozabljena.« Pri Volkswagnu so že septembra lani oznanili, da bodo proizvedli zadnjo serijo hroščev pred koncem proizvodnje v letošnjem letu.
V desetletjih, ko je bil Volkswagen Beetle v proizvodnji, je različnim ljudem pomenil različne stvari. Ko se je začel kot projekt tretjega rajha v Nemčiji, je postal simbol povojne Nemčije in vzpona srednjega razreda. V šestdesetih letih je bil hrošč v ZDA znak uporništva. Tako je dosegel velik potencialni trg. Zelo priljubljen je bil med hipiji, zaradi Disney filma Love Bug je v letu 1968 postal prava zvezda. V filmu nastopa hrošč z imenom Herbie, ki zmaga na dirki v Kaliforniji. V poznih devetdesetih letih je želel Volkswagen poživiti ikonsko znamko. Na trg so postavili več različic, s katerimi so ciljali predvsem na nostalgične potrošnike.
Beetle se je znašel v težkih časih. Na to je vplival tudi padec Volkswagnovega ugleda zaradi goljufanja na testu emisij. V primerjavi z ikonami Ford Mustang, Dodge Challenger in Chevrolet Camaro pa bo Volkswagen hrošču namesto borbe s tržnimi trendi namenil konec.
J. R.
Vir: https://edition.cnn.com/2019/07/09/business/volkswagen-beetle-final-production-trnd/index.html