Leto 2018 ni bilo najboljše za Apple. Podjetje je priznalo, da imajo njihovi mobilni telefoni iPhone težave s kamerami, problematična naj bi bila posodobitev sistema iOS v decembru, ki je oteževala prenos mobilnih podatkov. Ko bi mislili, da nič ne more poslabšati situacije, je prišlo do padca vrednosti podjetja.
V oktobru je bil Apple podjetje z največjo vrednostjo, od takrat pa je njegova vrednost padla za 450 milijard dolarjev, kar je več kot je tržna vrednost Facebook-a. Padanje vrednosti se ni ustavilo niti v novem letu – 3. januarja so delnice izgubile približno 10 % cene. Tako je Apple, ki je bil v začetku oktobra vreden 1160 milijard dolarjev, vreden še »samo« 711 milijard. Ta znesek je večji od celotne vrednosti Facebook-a, za primerjavo pa je večji tudi od BDP-ja Irana, Avstrije ali Norveške. Zaenkrat pa je Apple po vrednosti še večji od nekaterih velikih podjetij kot so Fargo (224 milijard $), McDonald’s (137 milijard $) in Costco (90 milijard $).
Apple je 2. januarja svoje investitorje nepričakovano opozoril, da bodo njihovi prihodki v četrtletju nižji od pričakovanih. Glavni vzrok za pismo, katerega je poslal generalni direktor (angl. »CEO«) Tim Crook, je nižja pričakovana prodaja mobilnikov iPhone, predvsem na Kitajskem, kjer se je gospodarska rast zmanjšala. Po njegovem mnenju je vzrok za slabše četrtletje premalo iPhone nadgradenj.
Glede opozorila so zaskrbljeni borzni analitiki, ki pravijo, da pismo pušča veliko vprašanj odprtih. Finančni skupini Jefferies in Macquarie pravita, da ima Apple na Kitajskem vse manj prihodkov in ga investitorjem ne priporočata. Direktor Cook pravi, da je moč Appla v odpornosti in, da se podjetje na vse moči trudi izboljšati svoje rezultate. Finančna skupina Goldman Sachs pa pravi, da je Apple pri mobilnem telefonu iPhone XR glede na zmogljivosti postavil previsoko ceno (v ZDA 750$). Glede na izkušnje naj bi tehnološko podjetje v primeru napačno zastavljenih cen izgubilo tržni delež.
Applov izziv je preprost. Da vzdržujejo rast, morajo prodati več mobilnikov iPhone po dostopnejših cenah, dvigniti cene obstoječih mobilnih telefonov ali pa uvesti produkte in storitve, ki bodo dosegli rast, katere telefoni iPhone ne.
J. R.