Pnevmatike predstavljajo edini stik vozila s podlago, zato je izbira ustreznih še kako pomembna. Nizke temperature, dež in sneg so razmere, katere se pojavijo v zimskem času in zahtevajo uporabo pnevmatik, ki so nanje odpornejše.

Zimske pnevmatike se od letnih razlikujejo po strukturi, uporabljenih gumenih zmeseh in profilu tekalne plasti. So mehkejše, saj vsebujejo večji delež naravnega kavčuka, ki ohranja mehkobo pnevmatike tudi v mrazu. Mehkejše kot so, lažje se povežejo s površino in zagotavljajo boljši oprijem. Letne pnevmatike so pri nižjih temperaturah trše, zimske pa se v bistvu najbolje odrežejo pod temperaturo 7 °C. V tekalni plasti imajo tisoče lamel (drobnih kanalov), ki odvajajo vodo in preprečujejo akvaplaning. Akvaplaning je pojav na mokrem cestišču, ko pnevmatika izgubi stik s podlago in vozilo ostane brez bočnega vodenja, saj je med cestiščem in pnevmatiko preveč vode, kolo pa je ne uspe dovolj hitro odriniti.

Letne in zimske pnevmatike morajo imeti dovolj globok profil. Zakonsko določena globina profila za letne pnevmatike je 3 mm, za zimske pa 4 mm. To sta najmanjši dovoljeni globini profila, vsekakor je bolje uporabiti večjo. Continental je izvedel test zaustavitve zimske pnevmatike na snegu z različno globino profila. Pnevmatika z 4 mm profila se je ustavila 14 metrov kasneje kot pnevmatika z 8 mm profila, pnevmatika z 1,6 mm profila pa je potrebovala 26 metrov več kot tista z 8 mm. Zakonsko predpisano obdobje za uporabo zimskih pnevmatik je med 15. 11. in 15. 3. Uporaba je priporočljiva tudi takrat, ko pride do poledice ali zasneženega cestišča izven tega obdobja.

Idealna pnevmatika ne obstaja, saj pričakujemo dobro delovanje v različnih razmerah – na mokri in suhi cesti, na snegu in ledu. Izdelovalci zaradi tega razvijajo pnevmatike, ki se morajo zanesljivo odzivati v različnih situacijah. Da bi izvedeli, katere na tržišču so najboljše, so pri AMZS v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi preizkusili pnevmatike v dimenziji 185/65 R15 T. Pnevmatike take dimenzije najdemo na manjših avtomobilih nižjega srednjega razreda, ki so pri nas precej pogosti. Zmagovalka testa je pnevmatika Dunlop Winter Response 2, ki se je najbolje odrezala na mokrem, na snegu in pri porabi goriva, Kleberjeva pnevmatika je bila najboljša na suhem, Pirellijeva pa na mokri cesti. Vrstni red pnevmatik glede na ocene testa je naslednji:

  • Dunlop Winter Response 2,
  • Kleber Krisalp HP3,
  • Pirelli Cinturato Winter,
  • Continental WinterContact TS860,
  • Hankook Winter i*cept RS2 W452,
  • Michelin Alpin A4,
  • Falken Eurowinter HS01.

 

Vir: AMZS, Uniroyal

J. R.

Komentarji