VW bo prenehal proizvajati avtomobile, katere poganja zemeljski plin. Skupina Volkswagen je predstavila načrte za razvoj pogona na vodik, vendar na osnovni ravni.
Še lani so pri koncernu Volkswagen trdili, da je zemeljski plin pogon, ki je trajnosten in poceni. Stisnjen zemeljski plin (CNG) poganja novi različici Škode Scale in Kamiq. Vse skupaj ima skupina 19 avtomobilov na plin, vendar ti varčni in čisti avtomobili ne bodo imeli naslednikov. Nadaljnji razvoj bo namreč zaustavljen. Kljub temu da so plinske modele močno promovirali, povpraševanje po njih ni naraslo. Skupina Volkswagen je lani po vsem svetu prodala le 110.000 avtomobilov na CNG. Za primerjavo: lani je bilo v Nemčiji prodanih le 7.700 takih avtomobilov vseh proizvajalcev skupaj.
Malo prodanih takšnih avtomobilov je vplivalo tudi na zmanjšano rast števila CNG polnilnih postaj. Teh je v Nemčiji namesto načrtovanih 2000 precej manj – le 837. Bencinskim črpalkam se investicija v dodatno vrsto goriva ne splača. Avtomobili na CNG v ozračje spustijo približno 20 odstotkov manj ogljikovega dioksida kot bencinski motorji. Proizvajalci avtomobilov morajo do konca desetletja zmanjšati te emisije za 37,5 %. Teoretično bi lahko s pogonom na plin emisijske standarde dosegli, vendar je razvoj takšnih motorjev zelo kompleksen. Ker je treba emisije nadzorovati skozi celotno življenjsko dobo vozila, mora biti sistem za čiščenje izpušnih plinov povezan z elektroniko na vozilu.
Glavni razlog za “neuspeh” pogona na plin ni tehnični, ampak politični. Čeprav je delež bioplina že precej velik, ga proizvajalci ne morajo upoštevati kot obnovljivo gorivo. Ne glede na to, kako so ta vozila okolju prijazna, se še vedno obravnavajo kot vozila s fosilnimi gorivi. Popolnoma električni avtomobili in priključni hibridi z najmanj 100 km dosega baterije se po drugi strani štejejo za vozila brez emisij. Torej se proizvajalci zanašajo na e-mobilnost, da se izognejo globam. Približno 95 odstotkov vseh novih avtomobilov na CNG v Nemčiji izvira iz skupine VW. Z odhodom te skupine se bo od uporabe plina poslovila udi velika večina drugih ponudnikov. Vodja skupine Volkswagen Herbert Diess želi razviti gorivne celice in druga alternativna goriva.
Povzeto po: WheelsJoint
J. R.