Kljub temu, da so pri BMW-ju nedavno razkrili vizijo za bolj trajnostno prihodnost hibridnih električnih avtomobilov s konceptom “Vision M Next”, BMW pravi, da bodo v bližnji prihodnosti še naprej veliko vlagali v motorje z notranjim zgorevanjem.

Proizvajalec avtomobilov bo sledil tržnim trendom kot del strategije, v okviru kater bodo v naslednjih 20 letih opustili dizelske, v naslednjih 30 pa bencinske motorje. Pri BMW-ju menijo, da je prisotno pomanjkanje infrastruktur za polnjenje. Zaradi tega ne pride do dovolj velikega povpraševanja, da bi se trg še bolj premaknil na področje hibridov in 100 % električnih vozil. Na območju Rusije, Bližnjega Vzhoda in zahodnega dela Kitajske se bodo na motorje z notranjim zgorevanjem zanašali še prihodnjih 10-15 let.

Napovedi prodaje kažejo na povečanje prodaje električnih vozil, vendar je pot do njihove prevlade na naših cestah še dolga. Ena izmed predpostavk pravi, da bo prodaja vozil z elektromotorji do leta 2025 v najboljšem primeru znašala 30 %, kar pomeni, da bo vsaj 80 % vozil še vedno imelo motor z notranjim zgorevanjem. Član uprave BMW skupine za razvoj Klaus Fröhlich pravi, da BMW pričakuje, da bodo dizelski avtomobili preživeli vsaj še 20 let in bencinski vsaj 30 let. Ob tem trdi, da je usmeritev na elektrifikacijo pretirana, kljub temu da je del njihovih načrtov.

Da bi izpolnjevali stroge evropske predpise o emisijah, bo moral BMW postopoma odpraviti nekatere vrste motorjev. Pri dizelskih avtomobilih bo avtomobilski proizvajalec prenehal s proizvodnjo svojega 1,5-litrskega trivaljnega agregata, ki je na voljo samo v Evropi. Prilagoditev tega motorja na predpise naj bi bila predraga. Šestvaljnega dizelskega motorja z močjo 400 KM, ki je na voljo v njihovih višje razrednih avtomobilih, ne bodo zamenjali, saj je preoblikovanje njegovih štirih turbopolnilnikov pretežko.

BMW bo še naprej proizvajal štiri- in šestvaljne dizelske motorje, vendar izmed njih noben ne bo imel več kot tri turboponlilnike. Bencinski 12-valjni motor V-12 se bo najverjetneje umaknil. Slednjega morajo zaradi novih predpisov o emisijah vsakoletno prilagajati. Zaradi predpisov in prihoda hibridnih ter popolnoma električnih vozil bo moral BMW spremeniti moč svojih motorjev. Kljub temu bo do sprememb prišlo postopoma, te bodo trajale več let.

J. R.

Komentarji